Wednesday, February 3, 2010

Little Buddha 小和尚


Just before I turned to be five months old, mommy and daddy shaved my hair last Saturday. Now I successfully become a "little monk". Since this winter is not that cold, I am ok with my cool hair style. Plus I have a bunch of hats, and I can make full use of them.

The whole procedure of shaving my head is unbelievable. Daddy is almost a professional barber. He practiced on his head a lot before trimming my hair. Mommy, grandma and grandpa are an entertainment team working for me. With their hard work, I barely noticed the pain.

When I looked at a mirror, I almost can't recognize myself. I thought I were a girl before, but now...

为了让我从小就引领时尚,爸妈在我即将五个月的时候
给我来了次“转型”,我被他们打造成了一名“小和尚”。好在这个冬天不冷,加上我有一打很酷的帽子,我还能忍受我的新发型。

剃头可不是闹着玩儿的,这得全家总动员!爸爸是我的御用理发师,他在给我动刀之前在自己的脑袋上练习了无数次。妈妈外公外婆是我的御用戏班,在我面前又唱歌又拍手。由于他们的努力工作,我几乎没有感觉到任何疼痛。等我再照镜子的时候,我竟然认不出自己了!我本以为我是个女孩的呀,现在怎么。。。


No comments:

Post a Comment